pátek 25. července 2014

Magický hlas Marty


Mám velkou radost, že Olga Sommerová
natočila film o naší bezesporu nejlepší
zpěvačce Martě Kubišové
" Magický hlas rebelky "

Po filmu Věra 68 o nejslavnější české gymnastce Věře Čáslavské (vřele doporučuji) zachytila Olga Sommerová osud Marty Kubišové, zpěvačky, signatářky a mluvčí Charty 77.

Olga Sommerová byla překvapená, že o Martě už dříve nevznikl dokumentární film, proto se do natáčení vrhla sama.
Film mapuje zpěvaččinu první i druhou pěveckou kariéru, odkrývá dramatický osobní život zpěvačky a zároveň mapuje historii Československa v druhé polovině 20. století. 

"Musíme protestovat proti každé lži a nespravedlnosti, dějiny nám dávají varování, že když se věci nechají běžet, tak se z toho vyvine válka", míní Olga Sommerová s tím, že si považuje lidí, kteří jsou aktivní. 

Svůj osud Marta nesla statečně a bez reptání, přestože se stala terčem výslechů a šikanování ze strany StB.

Já si Marty velmi vážím, zamilovala jsem si ji díky jejím skladbám Songy a balady a její dvě autobiografické knížky   " Marta Kubišová" a " Lásky za časů bezčasí " jsem doslova hltala. 
Pro mě je Marta symbolem odporu proti komunistickému totalitnímu režimu a nesmírně charismatickou a skromnou dámou. 
 


Ve filmu mimo jiné zazní píseň Život není pes v podání Marty Kubišové a Anety Langerové. Píseň je o dvacetiletém nuceném mlčení. Texty napsal Václav Kopta a hudbu složil Petr Malásek.
Já si ji celý den broukám, chytlavá melodie.

Žádné komentáře:

Nejlepší koncert U2 v Dublinu

Bylo nebylo...před 40 lety se v irském Dublinu dala dohromady legendární kapela U2.  Ve stejném roce jsem se narodila i já. Před zhruba 20 l...