čtvrtek 25. září 2014

Dublin- město hospůdek, staré whiskey a výborného jehněčího


Po dlouhé době jsem si pustila v autě CD Lord of the Dance a jednu skladbu Stolen Kiss si přehrávám pořád dokola a vzpomínám na zážitky z víkendu z r.2011, kdy jsme  se Zbyňkem navštívili Dublin - město pubů (hospůdek), lákavých barů s whiskey, nejlepším Guinessem na světě a všudypřítomného zeleného čtyřlístku.

Video, které jsem našla na internetu je vlastně souhrnem fotek z Dublinu a jeho okolí. Hudba samozřejmě z Lord of the Dance - skladba Cry of the Celts.

Ale abych nebrala pořád jen fotky z webu, pochlubím se vlastními. Je to vlastně vzpomínka na Dublin, který jsme tehdy za jeden víkend se Zbyňkem prošli křížem krážem, tak je " maličký ".  Přesto zajímavý a působivý. V průvodci z Lonely Planet, který se nám tehdy moc osvědčil, jsme se mj. dozvěděli prapůvod názvu Dublin. Město nazvali podle
" černé tůně" - dubh linn, což byl pravděpodobně původní název dolního toku řeky Liffey.
Symbolem Dublinu je klenutý Ha´penny Bridge přes řeku Liffey rozdělující město na dvě části - Severní a Jižní. Říká se mu " půlpencový ", protože přesně tolik na něm stávalo mostné.


Trefný artefakt před místním obchůdkem - galerií



Georgiánský Dublin, brána z 12.stol., pozůstalost po Normanech



The Brazen Head, nejstarší irská hospoda z 12 stol.


Od své kamarádky z Irska vím, že správný Guinness se pozná podle toho, že obrázek na pěně vydrží až do vyprázdění celého obsahu. Bylo to tak!



Jiný dopravní prostředek s lepším parkováním, stačí vypřáhnout koně



Chudáci děti - jak mají poznat vchod, ve kterém bydlí?
Něco jako u nás v době výstavby panelových domů,
tam jsme jako

děti taky bloudily
 

Takovéhle čtvrti nás vítaly cestou z letiště do centra. Klid, malé zahrádky, pohoda.
Golden Lane (ano nejen v Praze je Zlatá ulička) s výjevy Gulliverových cest na průčelí domu.
Škola na procházce. Ty uniformy jim závidím, hned bych je brala do našich škol.

Nevěřícně jsme se Zbyňkem pozorovali jak bravurně se autobusy proplétají v úzkých uličkách. Obdivuhodné.


Široká O´Connell Street, historicky nejvýznamnější tepna Dublinu 

Pouliční umělci. Jeden s umělým chrupem.


Irský bar
Typická ulička ve čtvrti Temple Bar

Proslulá hospůdka The Temple Bar, která stojí v opravdu bohémské čtvrti.
Dublinský hrad. Z něho jsem byla velmi zklamaná, čekala jsem typický středověký hrad, namísto toho se nám ukázala směsice všech možných stylů.

Meditační zahrada dublinského hradu. Za historickými hradbami je doslova přilepená prosklená stavba, Irové si s tím hlavu nelámou


Všimněte si toho proskleného kruhu za mostem, zrovna na něm čistí okna. Tak tam bych fakt chtěla pracovat :)



Severní část Dublinu jako na dlani, moderna splývá s historií. Vzadu vyčnívá Jehla, před ní je Celnice, blíž k nám už začíná moderní architektura s administrativními budovami. Z fotky to není moc vidět, ale zrovna probíhaly nějaké závody v plavání, odvážlivci se vrhali do řeky a závodili. Na břehu je povzbuzovali kolemjdoucí.


Suvenýry jsme přivezli hlavně dětem.
Ale sluší i dospělým.
Věřím, že i do Dublinu se jednou vrátíme, ale mnohem víc bych chtěla navštívit irskou krajinu. Našla jsem ještě jedno video, jsou to letecké záběry a je to teda kráááása.                  

3 komentáře:

Unknown řekl(a)...

No vidíš, jaký krásný fotky máte!
A to jsi ani nezmínila, že jste si z Dublinu přivezli největší dárek - Lukyho /je to tak, ne?! :-)/

Unknown řekl(a)...

A ještě jsem ti chtěla poděkovat a říct, že mě tvůj blog opravdu baví. A že jiné blogy opravdu nevyhledávám a nemám potřebu číst.....
Dnes jsem chtěla jít mnohem dřív na kutě, ale musela jsem dohnat a přečíst, co jsem teď nějakou dobu nestíhala :-).... ale teď už opravdu musím do peřin. dobrou!

Věra řekl(a)...


Lukáška jsme si nepřivezli z Dublinu, ale už jsme tam o něm uvažovali. Dokonce na letišti, když jsem viděla irskou rodinu, kdy jejich tři děti seděli na vozíku na kufrech, mě to dojalo a přesvědčilo, že chci taky velkou rodinu. Vždyť to sama víš :)

A moc ti děkuji za milá slova, dodáváš mi chuť pokračovat v psaní. Díky.

Nejlepší koncert U2 v Dublinu

Bylo nebylo...před 40 lety se v irském Dublinu dala dohromady legendární kapela U2.  Ve stejném roce jsem se narodila i já. Před zhruba 20 l...