úterý 23. září 2014

Nejčastější rodinné hlášky z filmů


Když jsem psala poslední příspěvek a použila úryvek z filmu Svatební cesta do Jiljí, uvědomila jsem si jak i naše rodina (děti, Zbyněk, sestra, neteře...) často používáme určité hlášky z našich oblíbených českých komedií.

Tak jenom ze zmiňované Svatební cesty: když se hádali Abrhám se Šafránkovou o lodi, ve které je díra, Abrhám tvrdí, že díru v lodi lepí ZÁSADNĚ trojsložkovým lepidlem CH114 a nebo když se ho ptá proč tak křičí, on jí odpovídá: " Někdo křičí, někdo šeptá". 
Když jsme byli na Šumavě, Karolínka zase všude opakovala Libušku: " Ale je tady krásně!"

Zbyněk moc rád používá větu z Jáchyme, hoď ho do stroje, kde se Peterka, judista nechce pouštět do žádných velkých akcí a poznamená na L.Sobotu: "Zřejmě slušnej oddíl".

Ovšem když se u nás podává káva, nikdy nezapomeneme na slavnou větu z Kulového blesku: "Dal by si někdo z panstva výbornou brazilskou kávu?"
 

Poměrně dost hlášek máme z krásného filmu Obecná škola od Z.Svěráka. Když Tomovi nevoní jídlo, které připravím, většinou mu k tomu říkám: "No nezvošklivuj si to, to je na kosti, na všecko", to říká Libuška malému Edovi, který nechce polykat rybí tuk, FUJ.
A v neděli, když máme k  obědu králíka, hlásím všem: " Jíte králíka? Udělala jsem králíka."

Když Zbyněk vchází do dveří, hlásím: " Taťka jde. Dneska si vzal kolo, tak je doma dřív".



Pokud jedeme na výlet, hlásíme Zbyňkovi ze Slavnosti sněženek: " To je dost, žes nás vyvez, dědku!"

Jednu taky používám často z Discopříběhu: " Já se ti tady dělám s bábovkou a ty si zatím lítáš nahatej po Plzni."

A já mám ještě ráda hlášku z filmu Vrchní, prchni, tu říkám pokaždé Karolínce, když je drzá: " Drzoune jedna drzá, zvědavá, ošklivá, brejlatá, Douchová!"



Z dětského filmu Prázdniny pro psa zase děti milují, když něco provedou a my se jich se Zbyňkem ptáme:
" Kdo to udělal? A nezkoušej na mě, jako že děda.
Babička!"
 

Ovšem nejvíc hlášek máme z filmu Jak dostat tatínka do polepšovny, tam se vyžíváme všichni!

" Děda jo? Ten by beze mě nenašel ani východ z nádraží."

Ráno mi Zbyněk hlásí: " Já jsem ťukal, ale tys měla zamčeno, miláčku".

" Ono někde hoří, tati? Jo, nám přímo pod zadkem"


A já moc ráda používám: " Já ti rozumím, to je ten pokojíček ze kterýho mě bude přecházet zrak."

A Zbyněk mi povídá ohledně Tomíka: " Tak to vidíš, Blážo, ten kluk ze všeho udělá takovou pitominku."

Těch hlášek je mnohem, mnohem víc, ale to by byl příliš dlouhý příspěvek a jak povídá Nárožný Janžurové ve filmu Ten svetr si nesvlíkej: " Formuluj přesně!"

2 komentáře:

Unknown řekl(a)...

U nás se zase dobře ujalo "A chčije a chčije" z Na samotě u lesa a "Beztak tam má hovno" ze Slunce, seno....
Na nic slušnýho jsem si opravdu nevzpomněla, ale tyhle 2 hlášky mi naskočily opravdu hned. PROMIŇ! - nevím jak, ale jestli to jde, určitě bych dala příspěvku palec nahoru!

Věra řekl(a)...


Palec nahoru tento příspěvek dostal, přečetl se už cca 60x, což je úspěšné...je vidět, že tohle téma vždy osloví milovníky českých filmů

Nejlepší koncert U2 v Dublinu

Bylo nebylo...před 40 lety se v irském Dublinu dala dohromady legendární kapela U2.  Ve stejném roce jsem se narodila i já. Před zhruba 20 l...